Як побудувати бренд роботодавця

Аналізуючи запити наших клієнтів, я зробила висновок, що побудову бренду роботодавця часто асоціюють з внутрішніми комунікаціями.

Комунікації, безперечно, відіграють важливу роль в трансляції цінностей співробітникам, але вони – лише частина комплексного механізму впровадження стратегії розвитку бренду роботодавця.

Для початку розберіться – для чого вам це все? Яких результатів ви очікуєте?

  1. Визначте максимально чітко задачу. Залучити нові таланти або утримати існуючих співробітників? Можливо, підвищити продуктивність? Сильний бренд роботодавця вирішує всі ці завдання і не тільки. Але, як правило, кожна організація визначає свої пріоритети.
  2. Отримайте підтримку керівництва. Робота з брендом роботодавця неможлива без залучення топ-менеджменту. Тому керівник повинен дати чітке розуміння – навіщо це потрібно компанії і які вигоди для бізнесу принесе.
  3. Сформуйте команду однодумців. Поясніть колегам, чому це важливо, які завдання ви вирішите, розвиваючи бренд роботодавця, які бонуси це принесе їм особисто. Досвід успішних компаній показує, що в побудові бренду роботодавця беруть участь співробітники різних відділів, і у кожного є своя зона відповідальності. Навіть якщо в штаті компанії з'являється employer brand manager, один у полі не воїн.
  4. Дослідить проблему. Проведіть діагностику ситуації: плинність кадрів, вартість найму одного нового співробітника, співвідношення числа нових/старих співробітників, динаміка кар'єрного зростання, система мотивації, рівень зарплат і т.д. Далі проаналізуйте сприйняття вашого бренду роботодавця пріоритетними цільовими групами – проведіть внутрішній і зовнішній аудити. Це можуть бути опитування, глибинні інтерв'ю і т.д. На підставі результатів дослідження визначте свої зони розвитку і сильні сторони.
  5. Розробіть EVP (employer value proposition, ціннісну пропозицію). Сформуйте ціннісну пропозицію для співробітників. Аудит покаже вам, за що вашу компанію люблять і цінують. Які переваги ви пропонуєте працівникові в обмін на знання, навички, здібності і лояльність. На основі ціннісної пропозиції повинен будуватися план мотивації і розвитку, плануватися офісний простір, стилістика тощо.
  6. Розробіть стратегію розвитку бренду роботодавця і план дій (з індикаторами успіху, зонами відповідальності і бюджетом). На основі даних дослідження перевірте, чи відображаються заявлені цінності у бізнес-стратегії компанії, корпоративній культурі, плані розвитку персоналу, внутрішніх комунікаціях і т.д. Наведу простий приклад. Якщо "відкритість" називають однією з ваших цінностей як роботодавця, чи відкриті топ-менеджери до спілкування з рядовими співробітниками? Як організовані робочі місця - кабінетна система або open space? Чи обізнані всі співробітники про поточну діяльність компанії і т.д. Кожен компонент EVP повинен бути підкріплений діями. Якщо ви орієнтуєтеся на зовнішні аудиторії - не забувайте включити в стратегію всі необхідні зовнішні прояви EVP, починаючи від розділу "Вакансії" на корпоративному сайті, до участі у цільових заходах.
  7. Реалізуйте план. Регулярно запитуйте зворотний зв'язок. І, що важливо, будьте готові вносити корективи в ході роботи. Помилки при виборі тактичних дій - явище часте. Головне - вчасно їх помітити, усвідомити і відкоригувати план.
  8. Оцінюйте результат. Не забувайте вимірювати ефективність - регулярно відстежуйте наскільки дієві ті чи інші ініціативи. Для оцінки результатів роботи через рік проведіть дослідження, що покаже, яким чином змінилося (або не змінилося) сприйняття бренду компанії як роботодавця.

Розвиток бренду роботодавця - безперервний процес. Навіть досягнувши цільових показників, не можна їх зафіксувати надовго. Завершивши активну фазу роботи, заплануйте підтримувальні дії і постійно збирайте зворотний зв'язок, як всередині організації, так і від ключових стейкхолдерів зовні.

Схожі записи записи

No Comments Yet.

Leave a comment