5 лайфхаків для взаємовигідної роботи зі ЗМІ

Однією з найважливіших задач піарника є взаємодія зі ЗМІ. Сьогодні це набуває особливого значення, адже інформаційних повідомлень стає настільки багато, що конкуренція між ЗМІ за увагу читача кожного року тільки посилюється. Крім того, треба брати до уваги, що пересічний українець став більш обізнаним та перебірливим щодо контенту, а з допомогою соціальних мереж він і сам генерує новини та інформаційні приводи. Тому і вимоги до якості та своєчасності подачі матеріалу сьогодні надзвичайно високі.

Як же зацікавити журналіста? Як зробити так, щоб вашу новину опублікували, а ваші експерти стали популярними та затребуваними спікерами?

Моя відповідь проста та складна одночасно – будувати стосунки. І я маю на увазі не брендовані подарунки на свята декілька разів на рік, очікуючи при цьому, що вашу новину тепер обов’язково опублікують. Стосунки з журналістами – це такі ж саме взаємовідносини, що ви маєте з колегами чи друзями – різниця лише в ступені близькості. І стосунки ці треба будувати заздалегідь. Коли вам щось треба від журналіста, то ви вже знаходитесь в невигідній позиції прохача.

Ось декілька порад для успішної взаємодії з журналістами:

  1. Будьте приязними. Журналіст – така ж саме людина, як і ви, в нього свої задачі та обов’язки. Не треба його вважати ворогом, або ставитись з упередженням. Перш за все, ЗМІ цікавить унікальний контент, це одна з конкурентних переваг будь-якого видання. І якщо вам рекомендують звернутися до комерційного відділу, то зазвичай це не тому, що хтось хоче на вас заробити, а тому що ваша новина чи стаття не цікава для читачів цього видання.
  2. Поважайте. Здебільшого, представники ЗМІ - обізнані та досвідчені, слідкують за новинами країни та світу. Не намагайтеся якось обдурити журналіста чи свідомо дати недостовірну інформацію з метою привернути до себе увагу, або щоб вас опублікували. Навіть якщо він не відразу це зрозуміє, наслідки можуть бути дуже невтішними. Ви станете персоною нон-грата не тільки для цього видання, але і для багатьох інших журналістів – ніщо не заважає «потерпілому» написати про ваші махінації у соціальних мережах чи просто пліткувати про це з колегами по цеху деінде.
  3. Не зволікайте. ЗМІ – висококонкурентний бізнес і швидкість подачі будь-якої інформації – один з найважливіших аспектів в роботі журналіста. Тому дотримуйтесь дедлайнів, надавайте інформацію вчасно, не затягуйте процеси погодження. Завжди будьте на зв’язку.
  4. Допомагайте. Будьте корисними, навіть якщо це не стосується ваших інтересів – надавайте потрібні журналісту контакти чи інформацію, або просто поради – будь що, якщо маєте таку можливість і це не суперечить вашим посадовим обов’язкам чи етичним нормам. Це завжди цінується, ось побачите.
  5. Підтримуйте зв'язок. Комунікація з журналістами не повинна бути ситуативною. Це безперервний процес. Сьогодні це не складно – чисельні соціальні мережи вам стануть у нагоді: вподобання журналіста, що він читає, як проводить свій вільний час, чи любить подорожувати – все це можна легко дізнатися з його персональної сторінки. Спілкування сьогодні стає менш формальним, тому у вас завжди буде привід та тема для невеличкого діалогу, обміну цікавими посиланнями, коментарів тощо.

Дотримуйтесь цих порад, будуйте стосунки, будьте щирими, спілкуйтеся, вирішуйте свої робочі задачі. І, хто знає, можливо, ви отримаєте гарного співрозмовника, або навіть найкращого друга на все життя.

Схожі записи записи

No Comments Yet.

Leave a comment